Retourneren.

Retourneren

U heeft recht op 14 dagen retourgarantie

Alle goederen met uitzonderingen van maatwerk en gepersonaliseerde producten kunnen binnen 14 dagen GRATIS aan ons, indien ongeschonden, in originele verpakking worden (indien redelijkerwijs mogelijk) geretourneerd.

Hoe kan ik mijn artikel(en) retourneren?

Neem contact op met onze klantenservice en u ontvangt van ons een retourbon per email die geprint en op de doos geplakt moet worden. U kunt uw pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor afgeven, waar de bestelling wordt teruggestuurd. Bij afgifte van uw pakket ontvangt u daarvan een bewijs met daarop de trackingcode van postNL, zorgt u ervoor dat u dit bewijs goed bewaart. In het geval van vragen over uw retourzending kunnen wij om dit bewijs vragen om te onderzoeken wat de status van uw retourzending is. U kunt de overeenkomst ook ontbinden volgens de methode omschreven als bij herroepingsrecht.

Wilt u een vervangend artikel en/of ruilen?

Als u ter vervanging een nieuwe levering wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere kleur, dan kunt u op dezelfde manier als uw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Tweede optie is om het product dat uw wilt retourneren aan ons terug te sturen en op de retourbon aan te geven voor welk artikel u het wenst om te ruilen.

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Zodra de terugzending door ons is ontvangen en geëvalueerd is, wordt het restitutiebedrag terugbetaald. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend. Het bedrag zal worden gerestitueerd binnen enkele dagen na ontvangst van de retourzending en zo snel mogelijk uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Retourneren binnen 14 dagen is kosteloos. Graag de retouren terugzenden in, indien redelijkerwijs mogelijk, een ongeschonden, originele verpakking en in stevige verzenddoos.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

U heeft het recht uw bestelling binnen 14 dagen te retourneren. Houdt u bij het retourzenden met onderstaande rekening:

  • Retourzendingen gelden niet voor gepersonaliseerde en maatwerk artikelen en kopieerbare producten waarvan de verzegeling is verbroken zoals CD’s, DVD’s, Blu-ray discs en software;;
  • Retourzendingen graag - indien redelijkerwijs mogelijk - ongeschonden, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt? 

Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Binnen twee weken wordt uw geld teruggestort of ontvangt u een nieuw product. Om uw retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen!

Heeft u een retourbalie? 

U kunt uw producten terugbrengen of retourneren bij onze vestiging in Weesp. Maakt u hiervoor een afspraak met onze klantenservice. Heeft u nog verder vragen over de mogelijkheid tot retourzending van uw product? Onze klantenservice beantwoordt al uw vragen.

Garantieperiode

Topwebshop.nl garandeert dat elk door haar geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Als dat niet zo blijkt te zijn neem dan gerust contact op. Wij zullen de garantie afhandeling met de fabrikant volledig verzorgen. Voor de geleverde producten geldt een garantie zoals de leveranciers deze bieden. Deze gelden naast de wettelijke regelgeving omtrent garantie en conformiteit.

Er kan geen sprake zijn van fabrieksgarantie indien:

  • De slijtage als normaal kan worden beschouwd.
  • Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder reparaties uitgevoerd door andere, dan de door de fabrikant aangewezen, service- of reparatiediensten.
  • Er gebreken zijn ontstaan die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik of onoordeelkundig gebruik.
  • Er beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.

Heeft u klachten over een product neem dan contact op met onze klantenservice. Wij nemen contact op met de fabrikant en zorgen vervolgens voor de correcte afhandeling van de garantie.

Het herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kunt u datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kunt u het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking, ingeval van CD's, DVD's, Blu-Ray discs of software, een verzegeling bevat.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder het product in bezit heeft gekregen.

Als u in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u het laatste product of onderdeel heeft ontvangen.

Op het moment dat u met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt.

Ingeval van diensten verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.

Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht kunt u het product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, inclusief een mededeling, of u kunt eerst aangeven dat u van de koop af wilt zien. Hiervoor kunt u gebruik maken van het modelformulier , maar u bent hiertoe niet verplicht. Na die melding dient u het product binnen 14 dagen terug te sturen.

  • Topwebshop
  • Pampuslaan 15
  • 1382 JM Weesp

Wij verzoeken u het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren.

Terugbetaling

Nadat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht ontvangt u alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten voor de heenzending, binnen veertien dagen na ontbinding terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee u betaald heeft, tenzij u een andere methode met ons afspreekt. U kunt de redelijk door u gemaakte kosten per e-mail, via klantenservice[at]topwebshop.nl aan ons doorgeven. Wij zullen deze kosten vergoeden.

Uitsluiting herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:

  • Producten die naar uw specificatie gemaakt zijn, zoals overkappingen, zonweringsystemen, voorzetramen, rolluiken, horren.
  • Zakelijke klanten.
Klachtenafhandeling

Heeft u een klacht of bent u het ergens niet mee eens? Dat vinden we erg jammer, wij worden namelijk blij van tevreden klanten. Zou u contact met ons op willen nemen. Dan kijken we hoe we de klacht kunnen oplossen. We zijn voortdurend bezig om onze service nog verder te verbeteren. We vinden het dan ook belangrijk om naar u te luisteren.

Een klacht doorgeven

We raden u aan om uw bestelling onmiddellijk na ontvangst te controleren. Heeft u naar aanleiding van een product, de levering, het bestelproces of iets anders een klacht? Laat het ons weten door een e-mail te sturen naar klantenservice[at]topwebshop.nl.

U mag uw klacht ook schriftelijk doorgeven via ons postadres:

  • Topwebshop.nl
  • Pampuslaan 15
  • 1382 JM Weesp

Zou u zo vriendelijk willen zijn om de klacht en de oorzaak (indien bekend) te omschrijven? Bij schade verzoeken we u om uw contactgegevens, het bestelnummer en foto's van de schade mee te sturen. We sturen u een ontvangstbevestiging en u krijgt binnen 3 werkdagen een reactie van ons. Zoals gezegd worden we blij van tevreden klanten. We proberen uw klacht dan ook zo snel mogelijk op te lossen.

Is uw klacht niet naar wens opgelost door ons?

Als een ingediende klacht niet of niet voldoende door ons wordt opgelost, kunt u de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag www.sgc.nl . Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform .